În primul rând, care este utilitatea unor seifuri cu certificare? Cu siguranță fiecare dintre noi a simțit nevoia de a avea un loc special amenajat în care să poată depozita obiectele de valoare. Fie că această valoare este una materială, fie că este una pur sentimentală, bunurile de preț trebuie păstrate în siguranță pentru a nu suferi daune sau pentru a nu fi furate. O serie de seifuri cu certificare exact asta face: menține integritatea bunurilor de valoare fie în caz de furt, fie în caz de incendiu.
De ce sunt importante certificările? Nu putem să folosim în firmă și un seif simplu?
Păi… nu prea. Certificările sunt standarde în ceea ce privește calitate și rezistența seifurilor. Unele seifuri beneficiază doar de certificări antiefracție sau antifoc, altele beneficiaz de ambele. De aceea se poate spune faptul că există seifuri cu certificări ce acoperă o gamă largă de nevoi.
De exemplu, în cadrul mediului rezidențial poate fi suficient ca seifurile să fie certificate doar împotriva efracției, în timp ce în cazul unor medii de lucru expuse incendiilor, seifurile trebuie să fie neapărat certificate împotriva flăcărilor. Cu alte cuvinte spus, certificările pot fi privite ca o garanție a calității unui seif. Două dintre cele mai apreciate și cumpărate seifuri sunt cele certificate EN 1143-1 și EN 14450. Ambele certificări asigură protecție atât împotriva jafurilor, cât și a focului.
Care sunt locurile în care sunt obligatorii prin lege astfel de seifuri cu certificare?
Când vine vorba de siguranța obiectelor considerate a fi de valoare de către posesor, locația are mai puțină importanță, și asta pentru că o serie de seifuri cu certificare se pretează oricărui mediu. De exemplu, mediul rezidențial poate beneficia de un astfel de upgrade din punct de vedere al securității bunurilor de preț. Iar asta pentru simplul fapt că astfel de seifuri cu certificare nu doar că oferă siguranță, dar se bucură și de un design modern care le ajută să se integreze perfect în orice tip de încăpere.
Pe de altă parte, nici mediul destinat afacerilor nu face rabat, motiv pentru care o serie de seifuri cu certificare sunt la fel de potrivite și în cadrul unor locații cu un caracter mai ”oficial”. Singura diferență este că, dacă în mediul privat aceste seifuri cu certificare pot fi o alegere, în alte medii de lucru acestea sunt o obligație. Conform Legii 333/2003 și HG 301/2012 casele de amanet, de bijuterii și casele de pariuri, precum și alte unități unde se manevrează sume mari de bani sau bunuri de valoare au obligația de a avea cel puțin un seif certificat cu minimum clasa I de siguranță.
Avem sau nu nevoie de seifuri cu certificare în cadrul unui hotel?
Hotelurile, după cum bine știm, reprezintă un mediu în care zilnic vin și pleacă foarte mulți oameni. Aceștia au nevoie să știe că bunurile de valoare personale se află în siguranță pe toată durata sejurului sau a delegației. Este bine de știut faptul că hotelurile de una, două, respectiv trei stele trebuie să beneficieze de cel puțin un seif, iar acesta este de cele mai multe ori amplasat la recepție.
Când vorbim despre hotelurile de patru și cinci stele, aici lucrurile stau puțin diferit și asta pentru că acestea trebuie să ofere câte unul sau mai multe seifuri cu certificare în fiecare cameră. În felul acesta turiștii își pot păstra în deplină siguranță bunurile de valoare, iar cu acest aspect satisfăcut în mod clar și nivelul de încredere în hotelul respectiv va crește.
Unde suntem obligați prin lege să avem seifuri cu certificare?,